2003/06/24

Katt. Jellegzetes hang, össze nem téveszthető. Halk, mégis hallatszik az egész házban. Kihúzom az egyik telefonzsinórt, bedugom a másikat, netre mászom. Persze, nem bűn ez, a bácsi megmondta, netezzek, amikor csak szeretnék. Csak a lelkiismeretem kattog folyamatosan, miszerint túl sokat.Mintha csak valaki megkérdezné belül: Már megint olvasol?

Felrémlik valami évekkel ezelőttről. Otthon, tizenévesen, rákaptam az olvasásra és azóta sem tudtam róla leszokni. A szülők persze örülnek, hisz harmadikosan egy hét alatt végzek a Winnetouval (Harminccentis, tizenötkilós kiadás kétméteres betűkkel és tizes sorközzel:)), ezek után megállíthatatlan vagyok, és szisztematikusan átrágom magam az összes könyvön, amit a házban találok (anyum a mai napig nem hiszi el, hogy nem tud otthon olyan könyvet felemelni, amibe legalább bele ne kezdtem volna). Olvastam a vécén, iskolába menet, a pad alatt, öltözés, fürdés, főzés, mosás, utazás, séta, munka, fogmosás, alvás, tévézés alatt, helyett, közben, ágyról, fáról, pokrócról lelógva, hason, hanyatt, fejenállva. Olvastam Szilvási Lajost, vízvezetékszerelői kézikönyvet, szexuális felvilágosítót tinédzsereknek, mesét, sci-fit, fúrógépjótállást, szabadföldet, népszavát, bobótésgóliátot, édentőlkeletrét, aranyjánospetőficsokonaiösszest, józsefattilát,limonádédzsót, jókait, a végén már a lexikont is.

Gyűlöltem apámnak segíteni. Segíteni jah....itt a segítség alatt fizikai munkát, némi megalázást, gúnyt és ordítást kell érteni. A vécére menekültem, kezemben egy könyvvel és ottfelejtettem magam.
- Mit csinálsz?
- Olvasok.
- MÁR MEGINT OLVASOL? Miért nem főzöl, mosol, takarítasz, téglát pucolsz, mész, jössz,hozol, viszel, beszélsz, segítesz? Mit képzelsz, milyen ember lesz így belőled? Tanuld meg, az élet nem habostorta, csak szorgalmas munkával jut előbbre az ember....
és egyéb ilyen bölcsességek apám szájából...
Egy idő után, már nem mertem mondani. Tévézek, épp menni készülök, öltözöm, fekszem, vagyok, írok, vigyázok, megyek, jövök, varrok, vágok, eszem, iszom, élek, halok.

Aztán felnőttem.
Volt, hogy munkát, sulit, miegyebet lógtam el egy jó könyv miatt.
És megérte. Minden egyes kibaszott betű megérte.

Nincsenek megjegyzések: