2017/04/13

A mi családunk / Our family

Megkértem Mimit fél éve, mikor én naponta vonatoztam a kórházba a hónapos Marcihoz, rajzolja le a családunkat. Időnként ezt eljátsszuk, hogy lássam, hogy lát ő minket, és ez hogy változik. Fél éve Mimi lerajzolta magát, szép nagyra, középen. Aztán a macskát maga alá. Aztán lerajzolta apát, jobbra, kicsit kisebben, kicsit feljebb. Aztán anyát, balra, kicsit kisebben, kicsit feljebb. És kész volt, ennyi volt a család, 3 ember meg egy macska a semmi közepén. Marci nélkül. Kicsit összetört a szívem (azért is, mert apa előbb jött, mint én).

Pár napra rá képeslapot írtam, mindenkit aláírva: "Szeretettel: Vali, Ark, Mimi" Pont ennyit. Észre sem vettem, hogy valaki hiányzik, amíg a barátnő rá nem kérdezett.

Ma megint megkértem Mimit, rajzold le a családunkat. Lerajzolta magát, még nagyobbra, középen. Hosszú göndör haja a hátát verdesi, a filctollal rajzolt sárga vonalak ragyognak a papíron. Anya jön utána, barna haja mindig copfban. Aztán apa, neki rövid fekete haja van. Aztán a macska, fekete, nagy karmokkal, azt mondja, hogy miau. Aztán kis gondolkodás: "Anya, én nem tudom hogy kell egy bébit rajzolni.". Végül egy játszószőnyeg kerekedik, egy már állni tudó Marcival, neki is gondosan számolt 5 ujj van a kezén. Az egész család a nappaliban gyűlik össze, ahol két sárkányos (csirkés) és egy húsvéti nyulas (medvés), tojással teli zsákos kép lóg.



I asked Mimi 6 months ago, when I was commuting to the hospital daily to a month old Marci, to draw our family.
Time to time we get to this, so I can see how she sees us and how her view changes. Six months ago Mimi drew herself, nice and big, in the middle. Then she drew the cat under herself. Then she drew daddy, on the right, a bit smaller, a bit higher. Then mummy on the left, a bit smaller, a bit higher. And that was it, that was our family, 3 people and a cat in the middle of nothing. No Marci. My heart broke a bit (also because papa came before me that time).

A few days later I was writing a card, signing it for everyone: "With love: Vali, Ark and Mimi". Exactly this. I didn't even notice that someone was missing, until the friend asked about it.

Today I asked Mimi again to draw our family. She drew herself, even bigger, in the middle. Her long curly hair reacher her back and the yellow sharpie lines almost glow on the paper. Then came mummy, her brown hair is always in a ponytail. Then daddy, he's got short black hair. Then the cat, black, with long nails, saying meow. Then a short pause, thinking: "Mummy, I have no idea how to draw a baby.". At the end a baby gym appears with an already standing Marci, his 5 fingers are carefully counted, as everyone else's. The whole family gathers in the lounge where three pictures are hanging: two of dragons (chickens) and one of the Easter bunny (bear) with a bag full of eggs.

1 megjegyzés:

Terike írta...

ez könnyezős sztori! másrészt óriási ötlet! én is eljátszom ezt itthon!