2003/05/25

Tegnap kiakadtam...na de mindjart eloszor a "legjobb" hir. Nincs kocsi. Nem is lesz kocsi. Ohne, vege, zero, lemondhatok rola. Ad1, mert le van robbanva rendesen. Ad2, mert a biztosito. Szerintem a bacsi feladta. Hat nem csodalom, hogy oszinte legyek. A legtobb ilyen ceg nem is terjeszti ki a szolgaltatasat Eszak-Irorszagra, mondvan itt annyi kocsit, lopnak el, robbantanak fel, karmolnak ossze, utkoztetenek es miegyeb, hogy nem hajlandok vallani a kocakazatot. Amelyik megis, az meg 4x-5x aron. Es persze 25 ev alatt nem biztositanak. A seprunyel a fulukbe. Az. Lehetoleg jo nagy.
Ezek utan ruhapakolaszas urugyen osszeszedtem a batorsagom es megkertem a bacsit, ugyan mar, hordozgasson engem el estenkent a konyvtarba, hogy hagy olvasgassak, meg fenymasolgassak kedvemre. Mert utalok 35 percet biciklizni zuhogo esoben es bugyiig azni. Nem ugralt epp oromeben, de keresett voln nemi kiterot, de azt hiszem latta rajtam, mennyire el vagyok keseredve. Mostmar csak a fulet kell ragni estenkent, hogy mehessek, es ez nagyobb munka, mint tisztan tartani a lakast.

Szoval tegnap. Delelott semmi baj, csak az, hogy mehetnekem volt. Akarhova, valahova, barhova. Zuhogo hideg eso persze, hogy kinezni sem volt kedvem, nemhogy orrot dugni. A csalad kocsiba vagta magat es elvonszolta a feneket akarhova. Engem meg itthonhagytak, hadd pihenjek, mert annyira megeroltetem magam a feszitett tempoju hetkoznapok alatt, annyit rohangaszok ossze-vissze, ahogy imadok hetvegen a csendes lakasban ucsorogni. Hanyinger. A net sem segitett, probalt mindenki vigasztalani, meg mellettem lenni, de ez is csak duhitett. Toporzekoltam volna, szetszedtem volna lakast apro darabokra, elkepzeltem, ahogy belerugok a falba es lattam a lyukat, amit a cipo orra hagyott volna a gipszben.

Aztan eszembe ideztem a Nagy Felfedezest, amelyet meg ittletem harmadik heten tettem, miszerint vagy elindulsz esoben is, kisanyam, vagy a hazban fogjak megtalalni a poros csontvazadat evszazadok multan, mert olyan nincs, hogy itt ne essen. Osszepakol, atszerel, felszed, elfelejt, felfuj, visszaszalad, becsuk, elindul. Az orra utan fokepp, a pokolva kivanva a csaladot, amiert enntire erzeketlen f@szfejek, es egyebkent is mi a fenet integetnek visszatertukben a kocsibol, nem latjak, hogy epp folyik a konnyem?

Aztan a nagy korforgalomnal Belfast fele fordula bicikli, bar magam sem gondolom komolyan, hogy elbringazok a varosig, hisz az messze van. Fokent kurvamessze.

Teker es farad, teker es melege van, teker es esik, teker es balrakanyar Antrim fele, de nem csabul el, teker es fenykepez, teker es atkozza magat, amiert nem vett innivalot, pedig ket spart is elhagyott es persze mikor minderre rajon mar megint a semmi kozepen van es mar azon gondolkozik becsonget valahova egy pohar vizert, aztan megsem, aztan teker es szemetdomb, teker es balrakanyar Templepatrick fele, de inkabb teker es mar csak 6 valami - km vagy merfold??? - Belfast, aztan teker es rajon, hogy merfold, teker es elkuldi a fenebe az osszes Belfastott korulvevo naaaaagy dombot, aztan teker es szajattat es elvezi a kilatast, aztan gurul es imadkozik, hogy egyben erjen le o is es a bringa is a 20 fokos lejto aljara, es kozben el se ussek, es neki se menjen a parkolo autoknak, aztan teker es bevasarol, valamint elhatarozza, hogy azert is a tengerpart mellett fog ebedelni du. ot fele, teker es elteved, teker es veletlenul jo utra talal, aztan mar nem teker, csak ul a parti kovon, a cipojet a homokba turja, nezi a kagylokat, a nagy hajot, a tengert, a kikotot, a rozzant kutyat, amelyik porazon tartva rohangal az eldobalt kovek utan a tengerbe, kekszet ragcsal es oszibarackizu tulszensavas vizet iszik, es van. Csak van.

Nincsenek megjegyzések: